Avainominaisuudet
- Testattu käyttäen OE-testimääritelmiä
- Takuulla täyttää päästötavoitteet
- Rakennettu uudelleenvalmistetuilla ja uusilla OE-komponenteilla
- Testattu ja kalibroitu käyttäen OE-vaatimuksia
- Kansainvälinen takuu kattavuus (valmistajasta riippuen)
- Uudelleenvalmistetut suuttimet noudattavat samaa sopivuutta, muotoa ja toimivuutta kuin OE-suuttimet
- Kahden vuoden rajoittamattoman kilometrimäärän takuu
Uudelleenvalmistetut diesel suuttimet ovat valmistettu vastaavissa olosuhteissa kuin tehtailla valmistettut samalla uudet diesel suuttimet. Kaikki kuluvat osat ja kriittiset komponentit on vaihdettu alkuperäisiin osiin ja viimeisimpiä valmistusteknologioita käytetään. Uudelleenvalmistetut suuttimet sisältävät kaikki OE-päivitykset, jolloin ne ovat usein parempia, kuin niiden korvaamat OE-suuttimet.
Avainominaisuudet
- Testattu käyttäen OE-testimääritelmiä
- Takuulla täyttää päästötavoitteet
- Rakennettu uudelleenvalmistetuilla ja uusilla OE-komponenteilla
- Testattu ja kalibroitu käyttäen OE-vaatimuksia
- Kansainvälinen takuu kattavuus (valmistajasta riippuen)
- Uudelleenvalmistetut suuttimet noudattavat samaa sopivuutta, muotoa ja toimivuutta kuin OE-suuttimet
- Kahden vuoden rajoittamattoman kilometrimäärän takuu
Milloin diesel suuttimet kannattaa tarkastaa tai vaihtaa?
Suuttimessa saattaa olla ongelma, jos ilmenee seuraavia:
- Lisääntynyt savutus (etenkin kylmäkäynnistyksen yhteydessä)
- Lisääntynyt melu moottorin ollessa kylmä
- Moottorin huono käynti lämpimänä
- Suorituskyvyn menetys
- Polttoainekulutuksen lisääntyminen
Jos sinulla on jokin edellä mainituista ongelmista, kannattaa viedä ajoneuvo kokeneelle dieselkorjaamolle.
Miten voin estää diesel ruiskutuslaite vian?
Osta polttoainetta aina hyvämaineiselta huoltoasemalta ja käytä kunnollista vedenerotinta, sekä vaihda polttoaine suodatin useasti vähintään kerran vuodessa. Myös ajoneuvon säiliön tuuletusaukon (pa-säiliön huohotin venttiili) tarkastus on suositeltavaa.
Mitä ”uudelleenvalmistettu” tarkoittaa?
Uudelleenvalmistettu ei tarkoita ”käytettyä” tai ”uudelleenkasattua”. Se tarkoittaa, että osa on valmistettu uudelleen. 100% osista on tutkittu ja ei-kuluvat osat käytetty uudelleen. Kuitenkin mikäli niissä havaitaan jotakin virheitä, ne hylätään. Tuotteet kasataan uudelleen ja kaikki kuluvat osat uusitaan. Lopuksi laite testataan. Valmistus- ja testausprosessin laajuus riippuu valmistajasta.
Mitkä ovat suutin vikojen yleisimmät syyt?
Suutinvikojen yleisimmät syyt ovat:
- Huono polttoaineen suodatus
- Huonolaatuinen polttoaine
- Virheellinen asennustapa
Löysin halvemman tuotteen netistä. Voinko ostaa sen ja asennuttaa sen omalla mekaanikollani?
Jos ostat tuotteen löytämältäsi toimittajalta, niin varmista vähintäänkin että se on hyvämaineinen OE-valmistaja. Uudelleenvalmistetun tuotteen laatu riippuu valmistusprosessista ja käytetyistä komponenteista.
Vanha sanonta ”sitä saa mitä tilaa” pätee tässäkin. Halvempien valmistuksessa on voitu oikoa. On parasta maksaa enemmän laadukkaasta osasta, joka ei petä, tai mikä pahinta – aiheuta kallista vahinkoa moottorillesi.
Markkinoilla on paljon vaihtoehtoja käytetyistä, uudelleenkasatuista ja uudelleenvalmistetuista suuttimista, jotka voivat säästää sinulta rahaa ko. tuotteen oston yhteydessä. Kuitenkin riskit ei-OE-valmistajan tuotteen käyttämiseen ovat paljon suuremmat kuin sillä saavutetut säästöt!
Pidemmällä aikavälillä ko. tuotteet voivat vähintäänkin aiheuttaa polttoainetaloudellisuuden heikentymisen. Pahimmillaan ne voivat aiheuttaa katastrofisen moottorin vaurioitumisen tai tuhota arvokkaan pakokaasujärjestelmän kuten dieselpartikkelisuodattimen. Tällaiset tuotteet lisäävät myös ympäristösaasteita ja voivat aiheuttavaa vahinkoa ympäristölle.
Miten voin varmistaa, että saan laadukkaan tuotteen?
Varmista, että autosi huoltaa hyvämaineinen korjaamo ja kysy heiltä varaosista, jota he käyttävät dieselmoottorissasi - varmistuaksesi, että ne ovat OE-valmistajalta tai valtuuttamalta toimittajalta.
Onko jotain huomioitava asennuksen yhteydessä?
ON! Noudata aina asennuksessa moottorivalmistajan huolto-ohjeita.
Sen lisäksi selvitä syy miksi tuote on viallinen. Usein tuotteet vioittuvat seurauksen yhteydessä mutta on myös mahdollista, että tuote on vain kulunut ns. loppuun.
Kuitenkin huomattavan suurin osa dieselmoottorin ongelmista johtuu saastuneesta tai epäpuhtaasta polttoaineesta. Yleisiä ongelmia ovat polttoaineen sisältämän liiallisen veden aiheuttama korroosio, mikropartikkelit polttoaineessa tai vääränlainen polttoaineen säilytys. Vesi voi päätyä polttoaineeseen kahdella tavalla: Syöttöjärjestelmän kautta tai säiliön aukon kautta.
Mikä on runkopalautusprosessi?
Runko on yksikkö, joka on irrotettu ajoneuvostasi ja korvattu uudella jälleenmyyjältä hankitulla osalla. Runkopantti jokaiselle uusittavalle suuttimelle yleensä n. 75,00 – 150,00 € / kpl ja pumpulle yleensä n. 250,00 – 500,00 € / kpl. Runkopantti lisätään laskuusi, kun ostat uudelleenvalmistetun suuttimen tai pumpun. Runkopantti hyvitetään, kun liike vastaanottaa hyväkuntoisen rungon. Jotta vältetään vahingot kuljetuksen aikana, tulee rungot palauttaa lakuperäisessä pakkauksessa (mukaan lukien suojahatut).
Rungot on palautettava 14 päivän sisällä alkuperäisestä laskutuspäivästä. Rungot on palautettava fyysisesti ehjinä (ei purettuina tai vahingoittuneina).
Runkopalautuksen kustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Suosittelemme käyttämään kuriiripalvelua, kuten Posti, JedeX, UPS tai FedEx.