DIESEL JÄRJESTELMÄT BOSCH CRS3

Tämä artikkeli käsittelee Bosch CRS3 diesel järjestelmän erilaisia ominaisuuksia. Commonrail (eli yhteispaine ruiskutusjärjestelmä) järjestelmät CRS3, joissa 1800-2000 bar ja piezo -suuttimet.


Tutustu artikkeliin tällä sivulla.

Järjestelmän suunnittelu ja toiminta

Piezo-toimilaite toimittaa useita ruiskutuksia minimaalisin aikavälein. Toimilaitteen ja suutinneulan vuorovaikutus auttaa saavuttamaan lyhimmän mahdollisen reaktioajan. Optimoidut suuttimen ominaisuudet sallivat polttoaineen määrän korjaamisen sen elinaikana oppimisfunktion avulla. Nämä ovat toteutettu ohjelmoimalla elektroniseen ohjainlaitteeseen. Kiitos CRS3-18/-20 piezo -suutinten nopean kytkentänopeuden ne sallivat erittäin pienet esiruiskutusmäärät.


Vähentyneet hydrauliset tehohäviöt pienentävät polttoaineen lämpötilaa, jolloin erillistä polttoaineen jäähdytystä ei tarvita. HFR-20 korkeapainekiskon ominaisuuksiin kuuluvat poratut kuristimet, painetunnistin ja paineenohjaus venttiili. CP4 korkeapainepumpun korkea hydraulinen hyötysuhde johtaa korkeaan tuottoon, joka helposti kattaa kaikki vaatimukset kevyen kaluston sovelluksiin asti.


NÄKYMÄT

Boschin insinöörit ovat aloittaneet jo järjestelmän jatkokehityksen nostaen painetta jopa 2500 bar ja lyhentäen ruiskutusten välistä aikaa entisestään.


ASIAKASEDUT

  • Korkea kilometrimäärä vakaalla ruiskutusmäärällä
  • Erittäin kestävä järjestelmä, jopa kriittisille polttoainelaaduille
  • Tehokas ja monipuolinen modulaarisen suunnittelun ansiosta: moottoreille, joissa 4-12 sylinteriä
  • Vähentyneet päästöt ja käyntiääni hydraulisen virtauksen vähenemisen vuoksi
  • Korkea hydraulinen hyötysuhde, suuttimet ilman pysyvää vuotoa alentaen polttoaineen lämpötilaa
  • Yhteensopivuus start/stop -järjestelmiin alentaa polttoaineenkulutusta ja parantaa hyötysuhdetta
  • Useiden vuosien järjestelmäkokemus
  • Parempi soveltuvuus eri moottorikokoonpanoihin ja pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmiin

Polttoaineenkulutus on tärkeä ekonominen tekijä ajoneuvon menestymiseen markkinoilla; Mitä korkeampi kilometrimäärä, sitä enemmän. Päästöt, toimintamelu ja moottorin teho-ominaisuudet ovat myös tärkeitä. Moderni Common rail järjestelmä CRS3-18 (1800 bar) ja CRS3-20 (2000 bar) sallivat moottorin suunnittelun ihanteellisilla ominaisuuksilla piezo -suuttimien ansiosta. Vaihtelevat polttoainelaadut ovat haaste jokaiselle ruiskutusjärjestelmälle. Kestävillä piezo -toimilaitteilla suuttimet CRS3-18/20 sopivat täydellisesti. Piezo -toimilaitteen teho on noin kymmenkertainen verrattuna solenoidiin.


Tästä syystä se on vähemmän altis pienpartikkeleilla saastuneelle polttoaineelle. CRI3-18 ja -20 piezo -suuttimet ovat vertailuarvona minimi esiruiskutusmäärille, nopeille perättäisille ruiskutuksille ja ruiskutusmäärän tasaisuudelle koko eliniän ajan. Koska piezo -toimilaite on integroitu suuttimen runkoon, piezo -suuttimet ovat kapeita ja tarvitsevat vähemmän tilaa asennukselle, kuin solenoidi suuttimet.


MAHDOLLISIA KÄYTTÖKOHTEITA

CRS3-18 ja CRS3-20 käytetään korkeimman suorituskyvyn henkilöautoissa ja kevyen kaluston ajoneuvoissa.


TEKNISET OMINAISUUDET

ruiskutusjärjestelmän kaavio ruiskutusjärjestelmän kaavio 2 järjestelmän kaavakuva järjestelmän komponentit

Järjestelmän komponentit
1. CP4 korkeapainepumppu

2. CRI3-18, CRI3-20 piezo -suutin

3. HFR-20 korkeapainekisko

4. EDC17 ohjainlaite